דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מספר גורמים המשפיעים על מזג האוויר בעולם 

מאת    [ 09/02/2012 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 3494 פעמים ]

מזג האוויר ברחבי העולם בא במגוון צורות שונות ועוצמות שונות. ישנם מספר רב של גורמים המשפיעים על מזג האויר היום יומי שלנו. מזג האוויר בעולם משתנה בכל זמן נתון דבר המשפיע על חיי היום יום של כל אדם באשר הוא. רוב האנשים שתשאלו יגידו לכם כי מזג אוויר בעולם האידיאלי עבורם הוא מזג אוויר שטוף שמש וחמים, אבל מה אם כך יהיה בכל יום של השנה? תחשבו על הבצורת אשר יבואו לאחר מחסור של גשם, האוויר היה מאובק ועניין בטוח לא יהיה. מזג האוויר משפיע על כל דבר, החל מסוג הבגדים שאנו בוחרים ללבוש ועד לדברים ותוכניות מהותיות בחיינו.

מזג האוויר בעולם מושפע הרבה מהתנאים באטמוספירה כולל אנרגיית חום, קור, רוחות, לחות, ולחץ האוויר הקיים באזורים שונים ברחבי הכדור. גם אם כדור הארץ מתחמם על ידי חום העולה מן השטח במקום מסוים על הכדור טמפרטורת האוויר במקומות אחרים משתנה לפעמים אף מאוד במקומות שונים. אז איך הדבר יכול להיות? האזורים החמים ביותר על פני כדור הארץ נמצאים או ליד קו המשווה. האזורים הקרובים ביותר לקו המשווה הם האזורים בהם אור השמש הוא הישיר ביותר ומקבל פגיעה ישירה של קרני שמש. ככל שיש יותר אור שמש כך יש טמפרטורות גבוהות יותר עבור אותו האזור.

זרם סילוני יכול גם הוא להשפיע בצורה ניכרת על מזג האוויר. זרם סילון יכול לגרום לאוויר הנמצא באטמוספירה התחתונה להתפזר בצורה שונה ולא הדרגתית אשר מייצרת אזורים של לחץ נמוך. באזורי לחץ נמוך בדרך כלל במרכז הכדור נותר מזג האוויר הסוער.

הלחות הנישאת באוויר היא גורם נוסף המשפיע על מזג האוויר. הלחות מתעבה באוויר ויוצרת אירועי מזג אויר בעולם כמו גשם, ברד, שלג או גשם מעורב בשלג.דפוסי מזג האוויר בעולם יכולים להשתנות אם הם מושפעים ממסת האוויר הנקרה דרכם. גורם נוסף ומשמעותי היכול לשנות את דפוסי מזג האוויר היא חזית מזג האוויר. חזית מזג האוויר היא הגבול בין שתי מסות של אוויר הנפגשות. מזג אוויר בלתי יציב באופן קבוע יכול להימצא בחזית מזג האוויר, תנאים מעוננים נמצאים לעתים קרובות עם מלחה בין קור וחום המנסים להתכנס יחדיו.

מזג האוויר בעולם משתנה ללא הרף ויכול להיות מושפע ממספר רב של גורמים ואופציות שונות. במידה ואתם מעוניינים ללמוד עוד על מזג האוויר מומלץ להיעזר באתרים ייעודים, ספרי מזג אויר וקורסים וסדנאות בתחום.

www.weather.org.il המקום שלכם למזג אוויר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב